LANGEVEEN / BRUINEHAAR – Elk jaar organiseert Carnavalsvereniging de Turftrappers een dag voor alle supersponsors. Tijdens deze dag kunnen ondernemers en gemeentebestuurders in een ongedwongen sfeer met elkaar in gesprek komen. Afgelopen woensdag brachten ze samen een bedrijfsbezoek aan VDM Cars in Gronau en aan Stanislaus Brewskovitch in Enschede.



De dag begon met een goede lunch bij Café-Restaurant Waaijer in Langeveen, waarna de businessclub van de Turftrappers en een afvaardiging van de gemeente Tubbergen vertrok naar VDM Cars. Bij dit internationaal, onafhankelijk autobedrijf met zeer luxe, exclusieve investment & sports cars kregen de bezoekers van eigenaar Ingo van Dijk een rondleiding en een doorkijk in deze specifieke nichemarkt. Ze stelden allerlei vragen op het gebied van marketing, maar ook over de wijze waarop de onderneming witwassen en terrorismefinanciering (Wwft) tegen kan gaan.
Na een indrukwekkende rondleiding bij VDM Cars vervolgde de groep de reis naar stadsbrouwerij Stanislaus Brewskovitch in Enschede. Deze brouwerij is gevestigd in de voormalige Menistenkerk in het centrum van Enschede. De kerk is omgetoverd tot een prachtige brouwerij. Hier wordt ook Nen Trapper gebrouwen, het eigen speciaalbier van de Turftrappers dat de Langeveners in de coronaperiode speciaal voor de lokale horeca hebben laten brouwen als steuntje in de rug. Natuurlijk werd Nen Trapper afgelopen woensdag gedronken, maar er konden ook 21 andere biersoorten uit het ‘bierorgel’ getapt worden. Brouwmeester en eigenaar Rocco Chin had bovendien een verrassing voor de afzwaaiende prins Patrick en adjudant Jeroen. Zij kregen als eerste de Stanislaus nieuw gebrouwen lentebok aangeboden. Kortom, er was voor de ruim honderd aanwezige supersponsors veel te proeven.
Terug in Langeveen werd bij de residentie van de Turftrappers een buffet geserveerd, mede aangeboden door de eigenaren van Café Nobbenhuis. De supersponsors sloten de dag hier op een gezellige, feestelijke manier met elkaar af.
Sociaal-maatschappelijke verbinding
Naast carnavalsvierders zijn de Turftrappers een sterk bindmiddel in de sociaal-maatschappelijke structuur van Langeveen en Bruinehaar. Commissielid Claudia Ophuis licht toe: “Doel van deze dag is uiteraard om de banden met onze supersponsors te verstevigen. Anderzijds willen wij het signaal afgeven dat voor de leefbaarheid in onze kernen het juist van belang is dat het lokale bedrijfsleven elkaar nog meer gaat opzoeken en met publieke organisaties de verbinding legt. Dit is voor ons ook een reden voor het organiseren van deze jaarlijks terugkerende sponsordag.”
Recente reacties